Bloggtips

Idag ska jag greja lite i trädgården har jag tänkt. Till exempel gräva upp otillgängliga hallonsnår och flytta dem till bättre ställen så man kommer åt att plocka hallonen. Hallon är alldelens för goda för att man ska riva sig sönder och samman för att plocka dem. 😉 Och så ska jag möjligen gräva ner lite gödsel från stallet i mina odlingslådor och land har jag tänkt. 

IMG_5427

Jag har en något oambitios inställning till mitt odlande i år, jag tänker t ex inte köpa några frön (eller nånting annat heller i odlingsväg för den delen). Jag planterar det jag har och ser vad som kommer upp helt enkelt. Och så brukar jag alltid få lite frön här och där av vänner. Man kan ju byta lite. Detta har hittills inneburit att bara tre gurkplantor har kommit upp. Så det blir inte så mycket gurka i år. Men vad tusan. Det är ganska befriande faktiskt. Det får bli som det blir. Det blir det ju alltid ändå när man håller på och odlar!

Eftersom jag inte hinner skriva här så ofta, och eftersom Sara Bäckmo är så himla grym så rekommenderar jag varmt att ni lusläser hennes fantastiska blogg (som nuförtiden flyttat till Tidningen Land)! Skillnadens trädgård:  http://tidningenland.se/category/bloggar/skillnadenstradgard

IMG_5606

IMG_5605

IMG_5573

Kommentera

