LAND

Jag önskar att jag hann laga nässelsoppa och kirskålspaj eller pesto! Det ska jag försöka göra nån dag. 

nässlor2

Men på kvällarna sitter jag upptagen med styrelsemöten och administration, och nu i helgen står jag i lanthandeln. Jag är nästan aldrig ledig. Det är mycket man inte hinner med. Jag kommer behöva avlastning i kooperativet, de här fem åren börjar kännas nu. Får fundera på hur det ska gå till. Om du kan tänka dig att vara med i styrelsen för Kooperativa Åryd så säg gärna till. Vi är ju 200 medlemmar, det måste finnas fler än en handfull som kan tänka sig att engagera sig för att vi ska kunna ha kvar vår gemensamma affär.

Hittade precis en jättebra sajt som heter LAND. Gå in och kolla! En sån sajt skulle jag gärna bygga om jag hade tid. Men nu har ju som tur är några andra redan gjort det. 🙂 Här ett inspirerande sätt att odla grönsaker till hela bygden och klara sig på det! https://land.se/gronsaksodlaren-niklas-markie-kunderna-betalar-min-manadslon/#.VT8_88wW-Ck.facebook

Det skulle vara fantastiskt att köra igång med det ÖVERALLT. Varför görs inte det? Heja landet! We can do it! Om vi hjälps åt.

Ikväll är det KOBRA (som är så himla bra) på SVT. Detta avsnittet handlar om stad och land. Missa inte! (Kolla ikapp er på SVT play annars)! Visst låter det intressant?

”Svenskt kulturmagasin från 2015. Avsnitt 8 av 10. Stad och land. Hur starka är motsättningarna mellan stad och land? Kan man prata om den ”urbana normen” som säger att man per automatik är framgångsrik när man bor i city och förlorad på landsbygden? ”Kobra” gör en omfattande resa genom Sverige. Från Malmö där vi träffar Per Schlingmann och Kjell A Nordström till musikern Kitok i Jokkmokk. Även senare i natt, 29/4, 1/5 och 2/5. Programledare: Kristofer Lundström”.

Kommentera

